Przestawiając się na dietę wegańską trzeba zmienić sporo w swoim sposobie żywienia. Weganie nie spożywają produktów mięsnych jak również tych pochodzenia zwierzęcego. Odrzucają więc również nabiał oraz jaja. W takich okolicznościach wydaje się, że dieta pozostaje nieco zubożona, jednak kiedy przyjrzymy się dokładnie produktom, które można w takiej diecie spożywać – okaże się, że jest tam wiele ciekawych i zdrowych propozycji. Jakie to z nich? Oto kilka przykładów na śniadania dla wegańskich smakoszy:

Koktajle

Choć wegnie nie spożywają mleka zwierzęcego – na rynku jest cała masa produktów zastępczych, które z powodzeniem mogą zastąpić klasyczne mleko jeżeli chodzi o smak i konsystencję. W niemal każdym sklepie spożywczym możemy kupić tzw. mleko roślinne. Produkt taki jest najczęściej wytwarzany z soi, owsa, migdałów lub kokosa. Mleka roślinne są niezwykle smaczne i świetnie komponują się jako baza do owocowych koktajli. Wystarczy tylko wlać do blendera szklankę mleka i wsypać ulubione owoce lub orzechy. Taki dodatek do śniadania z pewnością pobudzi każdego do efektywnego i energicznego dnia.

Placki ze zdrowej mąki

Takie dania można przygotowywać każdego poranka, ponieważ nie zabierają dużo czasu. Wystarczy tylko wymieszać w misce zdrową mąkę z wodą lub mlekiem roślinnym i dosypać odrobinę siemienia lnianego – taka mieszanka utworzy ciasto o odpowiedniej konsystencji do naleśników lub placuszków. Gotowy wyrób można polać syropem klonowym, syropem z agawy lub podać z orzechami i bakaliami. Dobrym dodatkiem do takiego dania jest również masło orzechowe lub mieszanka owoców. Dobrze jest również używać pełnoziarnistej mąki, która jest zdrowsza i ma więcej błonnika.

Śniadania na bazie tofu

Tofu to produkt wytwarzany z soi. Jest bardzo popularnym przysmakiem stosowanym przez wegetarian i wegan. Tofu można podawać w formie smażonej – jak na przykład popularna “tofucznica”, która wygląda i smakuje podobnie jak jajecznica. Dobrą propozycją na śniadania są też kanapki z pastą z tofu oraz warzyw. Taki posiłek jest smaczny i zdrowy, a przy tym nie zabiera dużo czasu i wysiłku podczas przygotowania.

Pasty

Smacznym i zdrowym dodatkiem do kanapek i naleśników są wegańskie pasty np z fasoli ciecierzycy. tzw. hummus lub tez wielo warzywne. Do przygotowania takiej pasty potrzeba tylko ugotowanej fasoli lub warzyw oraz podsmażonej cebuli i czosnku. Dodajemy kilka ulubionych przypraw i miksujemy na gładką masę. Taka pasta może być przechowywana przez kilka dni w słoiku w naszej lodówce. Dobrym dodatkie do pasty są kiełki lub tez świeżo pokrojone warzywa i zioła.

Smacznego!